Ez a bejegyzés Kiemelt, azaz fontos, vagy ajánlott tartalom a KG-Blog olvasóinak.
Szerk: Márc-17
Az ilyen reklámok mellett nem tudok elmenni szó nélkül:
Egy teljes metrószerelvényt csak a chio reklámai hálóznak be. A reklám szerint van egy pasi, aki a Mr. Krumpli névre hallgat, és voltaképpen a chio chips krumpliját szimbolizálja, és van öt csaj, mint öt különböző íz. A Chio szavazni hívja a vásárlókat, hogy melyik csaj, azaz íz a legnyerőbb, amelyiknek a pasival, azaz a krumplival kéne tökéletes párt alkotnia, és abból fognak egy új chips-et piacra dobni.
Közben viszont adott ez a felállás is: 1 pasi, 5 csaj, nem kissé szexuális beállítottságban. Adott tehát egy pasi. Még véletlenül sem férfi - látszik rajta a komisz nőcsábász jellem. Önelégült arca, "megkapom, amit akarok" tekintete mintha elárulna még egyet s mást is. Rá 5 nő jut egyszerre, kik viszonylag lengén, egyikük szó szerint sadomazo-san öltözik (és még eszköze is van hozzá), de legalábbis feltétlenül divatos, csábos szépségekről beszélünk. Önmagában oké, legyen, kitalálják, hogy a chipset eljátszatják emberekkel, de ehhez tényleg feltétlenül muszáj ez a beállítottság? Már elnézést, de kérdem én: ez valóban egy chips reklám? Mert szerintem egyúttal más is. Ez a reklám is másról is szól.
Ezenkívül a Chio alatt a szöveg: "Engedj az ízek csábításának!" Lássuk akkor egy kicsit más szemmel is. Persze érthető, hogy ez a chips reklámozásának kontextusában is teljesen megállja a helyét - bár sehogy sem normális, de ma már eléggé megszokott (normálisnak érzett, valójában észrevétlen normálatlanság) ez a fajta reklámozási minta. Trükkök tárháza. Lásd még egy korábbi bejegyzésemben: Groupama Életív Program.
Szóval: Engedj! Ne hallgass a lelkiismeretedre! Ne hallgass a dolgok rendjére, ne hallgass az isteni sugallataidra! Csábulj! Mindegy, hogy a chips felelőtlen élvezetének, vagy mondjuk a szexnek egyszerre 5 nővel, mohón... Engedj, csábulj! Vagy legyél hülye fogyasztó, fogyassz, fogyassz, és fogyassz, de akár elmehetsz ön-, és világtudatlan "sátánistának" is, akinek a célja: önmaga. És semmi más.
Ugyanígy idevehetnénk még egy sor másik reklámot is. Mindenbe belebújtatják az egyébként teljesen normálatlan, de mára már annyiszor alkalmazott, ezáltal mélységesen megszokott, normálisnak érzett szexualitást. Megy a vágykeltés mindenben. Belebújtatás alatt pedig értsük a szándékot, hogy kapcsolódó témákba teszik bele, de mégis eröltetetten. Adnak a látszatra, de valójában csak olyan helyekre csempészik be a témát, ahová igazából akkor sem illik (ebben a formában, és ennyire). Mások is kérdezik, hogy most akkor ez vajon mire is jó: hogy az Új világrendben így akarják eladni a termékeket, vagy sokkal inkáb a szexet akarják így eladni a termékekkel? És persze azzal karöltve a normálatlan, abberált viselkedésmintákat általánossá tenni, zülleszteni az embert, stb.
Szerk.:
Egybként érdemes elemezni a karaktereket sok más szempontból is. Nem csak a filmekben vannak "oscar-díjas" alakítások, de a reklámszakmában is igényesen szoktak ügyelni a minél jobb, és nagyobb hatás keltésére mondanivalójuk terén.
Szóval érdemes megfigyelni azt is, hogy milyen viszonyban van ez a hat szereplő a képen. A pasi csak ül egy helyben, és gyakorlatilag SEMMIT sem kell tennie a nők megszerzéséért. Hosszasan gondolkozik, választ egyet az ujjával, és el isvan intézve a dolog. A tevékenyebbek a nők, akik ácsorognak, tetszelegni próbálnak a pasinak, és várják sorukat.
Ha igazán nem erről szólna a reklám másik fele, mint amit ebben a bejegyzésben vázolok, akkor megoldhatták volna ezt sokkal lazábban is. De ezt a reklámot is kiélezték(!) arra, amit fentebb vázoltam.
Érdemes odafigyelni! Bár ha direkt odafigyelsz ezekre, akkor szintén beengeded az elmédbe, ahelyett, hogy messziről elkerülnéd, de mivel manapság sehogy sem tudod elkerülni ezeket a dolgokat, jobb tudni, hogy mivel állsz szemben, és így tudsz védekezni is mentálisan. Beengeded, de szelektálod, tudod, hogy mit utasítasz el, és nem engeded, hogy a jóhiszemű tudatlanságodban (miszerint te ezekkel nem foglalkozol) a tudatalattid mégis bevonzza az elméd mélyére. Ha tudod mivel állsz szemben, könnyebben védekezhetsz ellene.
Szép kilátások. Tisztelt olvasók! Ilyen időket élünk.